2009-01-15

Du är värd det Lasse. På riktigt!

51 nya meddelanden i inkorgen. Läsarna på bloggen har passerat 1000-strecket utan min kännendom. Jag har varit utan internet i nästan 2 veckor, jag har blivit lite störd av det, en del upprörd och faktiskt riktigt arg. Tele2 hade nämligen stängt av vårat bredband. Detta pga en obetald faktura från september. Alla fakturor efter september är betalda, det känns som att de borde fundera på varför vi inte betalt just den. Kanske kan det vara för att den kommit bort på posten efter flytt och allt. Nej, nej, Tele2 tänkte inte alls, de stängde bara av. De har förmodligen gjort helt rätt, men jag blir lite upprörd ändå. Speciellt när de inte kan starta upp bredbandet när vi pratat med dem och förklarat läget, de inser att det är ett missförstånd men kan inte göra något förrän fakturan är betald och det registrerats hos dem. Idioter.

Vad som hänt under den här tiden då? En hel del...bra, dåligt, fantastiskt, värdelöst och helt underbart. Tror jag, eller så har det bara varit som vanligt. Det kanske är mest troligt. Min sista bok om Van Veeteren håller på att ta slut, men jag har några böcker som ligger och väntar. Exempelvis "Svensk Maffia" och Liza Marklunds senaste.

Sanna och jag har varit på bio igen, i söndags. Vi såg "Allt flyter", den var faktiskt riktigt bra, många goda skratt blev det. Efter bion blev det faktiskt en sväng till Björnstugan, det var menat att det skulle bli ett stopp på Pitchers också, men det var stängt. Stängt?! Det kändes helt vilset men så var det, vi fick ta ett stopp på Njuta istället. Vi tog med oss lilla Anna från Frimis, kul att prata med henne igen! Det var otroligt lite folk på Björnis, men vi hade ganska trevligt ändå. Drack citronvatten och blev mobbade för det. Kvällen slutade precis som på nyår på Shell. Det var samma trevliga kille som jobbade, han kom ihåg oss. Svårt att glömma sådana som oss...
Vi var faktiskt på bio söndagen innan också, då såg vi "Australia". Den var också bra, tänkvärd och spännande. Undrar om man kan uttrycka sig så...tänkvärd och spännande.

I söndags var jag i Kumla på Pay n'jump med Saga bus. Hon skötte sig förvånansvärt bra, bara lite vild på framhoppningen men snäll på banan. Vi var felfria i 90 och rev sista i 1m, mest mitt fel men hon var trött så det var svårt att göra rätt. När vi kom tillbaka hade jag lovat Sanna att hoppa Vanda, vilket jag gjorde. Hon bockade sjukt mycket första gången vi hoppade, sen var hon också snäll. Jag har börjat rida lite mer ordentligt på Stina, hon är väldigt fin nu. Fortfarande väldigt pigg, men börjar sansa sig lite nu.

Lisa har åkt tillbaka till Uppsala, jag tror inte att hon vågade stanna längre efter att jag, världens mest oallmänbildade människa, hade spöat henne i TP två dagar i rad. Sjukt bra var jag!

Jag har börjat ordna upp mitt liv också, funderar på om jag har råd att flytta hemifrån igen. Har eventuellt lite span på en lägenhet på söder från juni ungefär. Det hade varit perfekt, ska se nu om jag har råd att ha två hästar och bo själv bara. Men med tanke på hur mycket jag jobbar borde jag väl ha det? Har också insett att jag inte kan dra ner på jobbandet. Det som är värst nu, är att efter att ha jobbat torsdagkväll på Harrys, kommit i säng ca 3.00, ska upp och jobba i gruvan klockan 8.00 dagen efter, måste gå upp ca 7.00. Men det är ingenting jag kan ändra på, för torsdagarna på Harrys är veckans höjdpunkt, jag älskar Harrys torsdagar! Att få andra tider i gruvan är totalt omöjligt, att jobba 8-17 är heligt för dem. Till och med så heligt att stämpelklockan tjuter om man försöker stämpla andra tider. Sjukt. Så då är det bara att gilla läget och sova 4 h natten mellan torsdag och fredag. Sen försöka sova ikapp i helgen och inte ha utsläpp både lördag och söndag, att ta ledig från Harrys dagen före tävling på helgen. Annars vet vi alla att jag inte kommer kunna prestera speciellt bra och det här året tror jag verkligen på mig och Stina. Det känns som att vi kommer att toppa rejält!
En annan sak som är viktig när man jobbar för mycket och sover för lite, det är att äta rätt. Jag kan inte laga mat och tycker att det är tråkigt att äta. Bra kombination? Inte speciellt. Men nu har jag skaffat en alldeles egen kostrådgivare! Robban från Harrys, frågade honom om lite tips, så nu ska han beställa måltidsersättning åt mig. Så att jag får i mig det jag behöver, utan att behöva äta, bara dricka det där. Känns väldigt lovande! Jag har känt så många gånger att jag behöver få i mig energi, men aldrig orkat ta tag i det och ordnat upp någon mat. Men nu jäklar ska det bli ordning. Jag siktar mot ett hälsosammare liv. Jobba mindre? Inte en chans!

Jag tittade faktiskt på TV igår, det händer inte så ofta, men ibland. Det var en dokumentär om Lars Winnerbäck. För första gången trädde han fram i media och berättade om sig och sitt liv. Han berättade om hur dåligt han har mått tidigare, och hur svårt han har tyckt det har varit att ställa sig på scen. Men nu mår han bättre, han tar lite lättare på saker, inser att det löser sig. Han har nog börjat insett att han faktiskt är värd det, att vara den han är och där han är. Miss Li hade uttalat sig om honom och sagt att han har någonting över ögonen som säger att han inte riktigt tycker att han är värd det, fast han verkligen är värd det.
Jag tror att det här med att texterna och låtarna var bättre förr, har att göra med att han mådde sämre då. Någonstans har jag fått för mig att man skriver bättre om man är lite låg. Det har han varit, uppenbarligen.

Snart dags att ge sig av mot mer jobb. Ikväll är det ju en berömd supertorsdag på Harrys, jag förväntar mig att ganska många ska komma och hälsa på. Sanna jag hoppas att du överlever din dubbeldejt också...

De pratade om bloggar här om dagen på radio, de sa att man nästan måste ha bilder i varje inlägg, för att läsarna ska bli lockade. Ergo, jag behöver en ny kamera. Ergo...garanterat fått det av Håkan Nesser genom dessa böcker. Jag gillar det.

Den där listan jag skrivit om, 2008 års... Den kommer, nästa färdig. Ska bara finslipa lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är detta "TP" du pratar om? Förstår ingenting, förnekar allt!
Och nästa gång de stänger av någon tjänst för er från Tele2 kanske du som är så OTROLIGT intelligent tänka, Hmmm... Min syster har ju faktiskt jobbat där... Kanske hon kan hjälpa till, genom att dra i några gamla trådar. Japp, jag kunde fått igång bredbandet på 5 min om någon brytt sig om att fråga. Ha!