2009-01-30

Jag ger upp jag orkar inte bli besviken

Aldrig förut har det passat så bra som nu.

Tack Matilda för din omtanke idag, sådant värmer!

Ännu en sjukdag...börjar bli riktigt trött på det här. Har en förbannad jävla hals, som gör ont hela tiden, speciellt när jag sväljer. Prova att räkna hur många gånger du sväljer på en dag, det blir ett par stycken...jag lovar. Det värsta är egentligen inte att det gör ont, det är att så fort jag anstränger mig lite, så blir det genast värre och jag känner mig totalt nedbruten. Det borde dessutom ha gått över, jag kan ta att vara sjuk 2 dagar, men inte en vecka, jag går mig själv på nerverna. Kanske borde jag ha gått till vårdcentralen idag, men jag tycker verkligen inte om sådant. Jag är ju inte sjuk, bara lite krasslig. Eller nåt. Har det inte gått över till på måndag så har jag inget val, då måste jag gå dit. Men jag har ju tänkt att jag ska supa bort den här förkylningen imorgon.

Har sett de fyra första Beckfilmerna nu också, insåg ju att jag var den enda på jorden som inte sett dem. Nu är det bara att fortsätta, jag har som mål att ha sett alla inom en snar framtid. Ja, jag tycker förmodligen som alla andra, bra filmer, Persbrandt är grym.

"Vad får man om man klonar en sjörövare?
En piratkopia..."
Kanske dagens sämsta skämt, men tack ändå.

Börjar få fredagskvällsångest. Ångest över att vara hemma en fredagkväll, kan inte påminna mig när det hände senast. Vet inte om jag skulle orka göra någonting, men det här känns totalt värdelöst. Vad har jag för alternativ på sysselsättning? Titta på Let's Dance? Kanske ringa till Sara och störa deras heliga fredagskväll, (när de tittar på Let's Dance)? Känns inte som några höjdare, och det kanske räcker med att jag ringde till Sara förra fredagen. Kanske ska ringa till veterinärstuderande syster i Uppsala. Förmodligen redan full vid det här laget, eller på stickkväll, typiskt studenter. Ta ett bad...mamma hade köpt skummande badsalt med doft av melon. Jag har lite problem med det här att bada, det tar ju sjukt mycket tid att fylla upp vatten, se till att få det lagom varmt, lagom mycket skum, ha en bra bok att läsa, (som man ändå bara blöter ner) och sen badar man i ungefär en kvart, sedan är det inte skönt längre. Ovärt, som fan.
Ringa till Lisa var nog det bästa alternativet, fast jag har lite svårt att prata med världens tjockaste hals.

Inga kommentarer: