2009-12-23

White Christmas

Jag kan inte sluta tjata om det här fantastiska vädret! Det är så underbart!

Inatt snöade det ordentligt, jag skjutsade hem Emil till Arboga vid halv tre, inte direkt någon som varit ute och plogat, förutom på motorvägen. Sjukt mycket snö var det, hur mysigt som helst! Sen att jag inte riktigt fick bestämma vilken väg jag skulle köra eftersom att det var omöjligt att svänga vänster i en rondell. Bilen gick bara rakt fram. Men, tog en annan väg istället, gick hur bra som helst.

Det blev en lugn utekväll igår i gammal Sofia och Sanna anda. Helt nyktra med varsin bil, en tisdag den här gången. Det var väl vanligast på söndagarna när det begav sig. Plus att vi den här gången var på en riktig förfest. Efter lite frågespel med A eller B svar så blev det tillslut Satin. Kön var ingen höjdare, det var in och utsläpp när vi kom, men lyckades komma fram skapligt fort ändå. Däremot så snöade det sjukt mycket när vi stod där, tur att det kom bakifrån och att det finns luvor på jackorna. Väl där inne så var det väl ingen höjdare direkt. Många fulla, galna artonåringar. Tänk att vi också har varit där en gång. Fick i alla fall tillfälle att säga vad jag tycker om den mystiske mannen. Han som sa att han aldrig ljugit för mig, och sedan sa att det bara var för att han inte ville berätta allt om sig själv. Jag satte dit honom så hårt, hoppas att han aldrig mer hör av sig. Det borde han inte göra.

Det verkar som att solen tänker skina idag. I alla fall bitvis, har en hel del saker att göra. Ta hand om alla hästar, städa, fixa julgran, och baka julgodis. Varför inte göra allt i sista sekunden? Skulle gärna vilja gå på bio ikväll också, se Avatar. Verkar som att de som har sett den tycker den är grym. Bra!

Sanna och jag hade en heldag på stan igår, fast det blev väl knappt någon julklapp inhandlad. Förutom till oss själva. Men vi sa ju att vi skulle köpa julklappar till oss själva istället för till varandra, det är liksom våran grej! En trevlig dag blev det, käkade lunch på Lilla Örebro också. Me like!

Imorgon är det julafton. Det kommer att vara en vit jul i år, ingen är lyckligare än jag!

Inga kommentarer: