2009-12-13

Obegripligt

Att jag överhuvudtaget kan stå, gå och tänka är ett jävla under. Ett härligt under som gärna får återkomma.

Sen i torsdags så har jag sovit ungefär 2,5 h per natt. Försökte sova en stund på fredagseftermiddagen, men det blev nog bara en halvtimme. Trots detta så känner jag mig relativt pigg nu, söndagskväll. Har energi utan dess like. Trots bakfylla och sömnbristen så har jag städat, tvättat, handlat och varit aktiv hela dagen.

Helgen har varit tuff, men underbar. Helt sjukt underbar.

Lars Winnerbäck.

Jobbade torsdag och fredag på Harrys. Torsdagen var grym, fredagen knäckte mig. Vi var en garderobiär för lite. Vilket ledde till att jag stod själv i garderoben hela kvällen, fick lite assistans en stund när det var kaos och sedan på utsläppet. Efter att ha sovit för lite innan så tog orken ganska snabbt slut. På något sätt så stängde min hjärna av, jag hörde att Sanna pratade med mig, men inte vad hon sa. Kunde knappt prata själv i slutet på kvällen. Jag ber återigen om ursäkt till er som var tvungna att umgås med mig. Varför ska det drabba er att jag inte sover ordentligt? Bättre att hålla humöret uppe, insåg det på vägen hem. När jag satte mig i bilen, slappnade av och lyssnade på Markus Krunegård - New York på högsta volym. Då förstod jag...

Jobbade övertid i gruvan på lördagen. Jag har ju lite svårt att tacka nej till jobb. Ganska soft att vara där på helgen ändå, allting är lugnare och behagligare. Skönt gäng var vi som jobbade med!

Lördagkvällen var "THE NIGHT" Lars Winnerbäck på Conventum Arena. Som vi har laddat för det, Sanna och jag. Bästa Lasse!

Det var grymt, på alla sätt. Spelar ingen roll om jag försöker beskriva något, för det går inte. Obeskrivligt. En show i världsklass. Verkligen.

Efter konserten så var vi hemma hos Linnea för lite tillfräschning och vätske-, jag menar alkohol-, påfyllning. Hur alkoholintaget blev där, det ska vi inte prata om. Galet. Inte ofta som en drink slår så hårt som den gjorde. Vi hamnade på Ritz så småningom, hur vi kom dit och in är något underligt. Vi var ju vilse. Totalt. Men vi styrde upp allting tillslut. Det var en riktig kanonkväll på Ritz, jag och Sanna tappade bort varandra hela tiden, men klarade oss mycket bra på egna händer (? egna händer, kan man verkligen säga det? Fast vad skulle annars egen hand bli i plural?). Efterfest blev det för vissa av oss. Det går inte att beskriva något om det här heller, jag har inte ens hunnit smälta hälften. Vilken jävla fantastisk kväll.



Drinkarna som träffade oss.
(Receptet? 3 dl vodka och 1 lime, dela på två)


Det bästa av allt är att det hör ihop, hela helgen. Jag tror att det är just för att helgen varit så bra som jag faktiskt har energi kvar. Har bara umgåtts med människor som ger energi, inga snikna "takers" här!

För ungefär en timme sedan så satt jag och funderade på att gå och lägga mig. Sova en hel natt. Räknade ut att det i så fall skulle bli nästan 10 h sömn. Tror inte det är bra att chocka kroppen så, för mycket sömn är i min värld betydligt värre än för lite sömn. Alltså var det bara att hålla igång en stund till. Men snart så är det okej, det ska bli så skönt att få sova ordentligt.

Min mor har bakat saffransbullar. Det luktar sjukt gott i hela huset, det var väldigt gott också. Längder och bullar blev det, och 4 st lussekatter.


God natt.







Nu är det sådär så att jag börjar fundera på hur jag bär mig åt, hur jag lyckas. Jag kan inte fatta, hårdsmält som fan. Men det är helt fantastiskt underbart. Fantastiskt underbart.

Inga kommentarer: