2009-12-02

Dunkla rum

Ibland går tiden fort. Sjukt fort. Jag hade suttit framför datorn ett tag, och bytte ut den mot boken "Hanteringen av odöda" av John Ajvide Lindqvist. Tyckte inte att jag läste så länge, eller så långt. Men när jag tittade till på klockan hade det plötsligt gått 1,5 h. Ofattbart. Jag hade lite svårt att avgöra om jag gillade boken eller inte i början. Jag gillar den, och ovan nämnda bekräftar det ordentligt. Jag var till och med tvungen att avbryta och skriva upp citat, kunde inte läsa vidare före jag hade gjort det. Det första var om Jocke Berg, Kent rakt av. Det andra var om Lars Winnerbäck, indirekt i alla fall. det var då jag förstod varför jag gillar John Ajvides böcker, han är som jag. Har lite svårt att förstå "Låt den rätte komma in" men tror att det är sviter från filmen, tyvärr. Jag har funnit en favorit.

Äter en varm macka, gjord i ugnen, med champinjonstuvning på. Låter kanske konstigt för er som vet att jag inte gillar svamp. Men champinjoner fungerar på samma sätt som vitlök, och räkor. Det går bra, är gott, i vissa former och med rätt tillbehör. Jag vet att jag inte är helt normal, men det finns fler som jag.

Idag har varit en bra dag, med ett fantastiskt underbart väder. Sol och flera minusgrader, kan inte annat än att älska det! Trotsade mina onda fötter och dåliga skor och tog en promenad i solen på lunchen. Eftermiddagen blev nästan outhärdlig, måste lösa det där med nya jobbskor...

Tillbringade dagen på jobbet mestadels med Lars Winnerbäck i öronen, finns ingen som säger så bra saker som han. Tyvärr är det ingen på jobbet som förstår mig när jag försöker att säga det till dem. Tur att Sanna finns.

Låten är jag.

Inga kommentarer: