2009-12-15

Sture Kall är tillbaka!


Det har snöat mer eller mindre oavbrutet sedan igår kväll. Inte så mycket, men det har ändå hållt i sig. Vad jag vet, jag menar, jobbar ju trots allt i en gruva.


När jag kom till stallet idag så visste jag att jag skulle få vänta en stund på Sanna. Visste inte riktigt vad jag skulle roa mig med tills hon kom, men det behövde jag inte fundera på... Fia var där, och hon är ju lika galen i snö som jag. Det blev ett galet snöbollskrig, mestadels emot varandra men vi samarbetade faktiskt en stund när Niklas vågade visa sig. Vi tog en paus en stund, och såg till så att Sture Kall återuppstod. Som vi har saknat honom!


Kall och blöt blev jag, men vad gör det när livet känns lätt?


Blev snabbt varm igen när jag red Märta. Sanna ska prova ut en sadel på torsdag och tänkte att det kanske är bra om hästen har blivit riden några gånger då. Hon har nämligen bara blivit tömkörd de senaste 10 veckorna. Det blev jag som fick leka stridspilot igår, och efter gårdagen så fick jag fortsätta... Man kan säga att Märta är lite spänd när man rider nu, och lite galen. Men söt!


Erika bjöd på lunch idag. Lyx. Tack!

Inga kommentarer: