2009-12-21

4.48

Jullov, eller julledighet ska man väl kalla det nu när man har blivit vuxen och har ett jobb. Skönt, synd att humöret har sjunkit ganska lågt.

Harrys årliga julfest, i år var det Motalas tur att anordna. Harrys i Motala ligger i Stadshotellet, det var gigantiskt. Vi var bara i en liten del av det, och det var ändå stort. Speciellt om man jämför med vårat lilla Harrys. Maten var jättegod, alla var glada och trevliga, till en början i alla fall. Sen spårade det ur, mer eller mindre. Jag kände att jag inte riktigt hade där att göra. Det blir vad man gör det till brukar det heta, tror inte att vi hade kunnat göra det bättre. Jag tror att vi hade haft roligare på Björnstugan, alla andra krogar i Örebro hade också julfest. Men, ibland måste man trotsa det trygga och säkra och ge sig ut på äventyr. Det har vi gjort nu.

I fredags red jag Stina för första gången på nästan en månad. Hon var jäkligt pigg, men kändes rätt bra ändå. Nu har jag dock inte ridit något mer, har inte riktigt haft tid. Plus att det har varit så kallt så att underlaget i ridhuset har fryst. Hoppas att det går att harva upp eller något, som det var sist jag var där så är det inte roligt att rida på. Men jag ska ta tag i det där nu, på ett eller annat sätt. Hårdkörning inför nästa säsong. Kanske måste dra ner lite på jobbandet då. Men det var ju det där med att prioritera. Inte mitt bästa direkt.

De senaste veckorna har varit intressanta. Kanske lite för intressanta för mig, vet inte var jag ska ta vägen, eller vad jag ska göra. Hoppas att allt ordnar upp sig på bästa sätt. Hade varit kul och veta vad jag själv tycker är bästa sätt. Kan inte.

Saknar samtidigt som jag skjuter ifrån mig. Vad är problemet?

Vädret är verkligen på min sida nu. Jag älskar det! Massor av minusgrader, snö och frisk luft. Njuter så fort jag går ut, allting blir så satans vackert också. Passar in.

Inga kommentarer: