2009-07-15

Pokerface

Idag har jag varken kvaddat brandlarmet, rasat några pallar eller tappat bort någon viktig nyckel. Alltså en ganska bra dag på jobbet... Fast gårdagen blev inte så dålig den heller, det var snygga brandmän som kom och fixade larmet, Jane hjälpte mig med raspallarna och Henke hittade nyckeln. Som jag alltid har sagt, det löser sig.

På lunchen idag fick jag besked av Lena Zeiloth på Eklunda att Vogue är dräktig nu. Så himla kul!!! Trolldruva kollades i måndags och var dräktig då, så nu är båda två dräktiga på 15 dygn. Om allt går som det ska, och som vi hoppas, så kommer vi att få två föl ungefär samtidigt. Perfekt. Jag åkte och hämtade hästarna på Eklunda när jag hade ridit Stina. Det gick bra nästan hela vägen. När jag bara hade någon kilometer kvar hem till Sara så rumlade transporten till som fan. Jag stannade och öppnade för att kolla, då hade Trollis på något sätt lyckats riva upp gummimattan och stod direkt på golvet, som då är sjukt halt. Hon hade halkat och låg nästan helt ner. Jag fick loss henne och kunde fälla frambommen så att hon kunde resa sig igen. Det var ingen skada skedd förutom lite uppjagade hästar. Jag kunde i alla fall ta ut dem där så kom Sara och Emil och hjälpte mig. Sara ledde hem Trollis för att slippa ställa på henne igen. Vogue gick snällt på när vi rättat till mattan. Ingen höjdare direkt, men skönt att allt gick bra ändå. Inget ont som inte har något gott med sig heller, transporten såg ju ut som ett bombnedslag ungefär. Så Emil och jag släpade ut allting invändigt för att sopa ur den ordentligt, det slutade med att Emil stod med högtryckstvätten och tvättade hela transporten. Så ren och fin blev den!

Jag fick ett telefonsamtal under tiden också, insåg senare att jag inte var helt med. Blev kanske inte så bra, men tror att jag får en chans till. Minst. Däremot uteblev sms:et. Why?

Jag tror att den närmaste framtiden är intressant. Det är nu jag ska se till att spela mina kort rätt.

Inga kommentarer: