2009-07-11

Förföljd.

För alla er som undrar så kan jag berätta en sak. Det regnar. Jag är inte förvånad. Jag har stått ute i regnet hela torsdagen, nästan hela fredagen och halva dagen idag. Ska stå ute hela dagen imorgon också, det kommer defintivt att regna då med. Vad har jag lärt mig av det här då? Att jag behövde ett nytt regnställ, inhandlades i torsdags kväll. Sen dess har jag iallafall hållt mig någorlunda torr. Har också lärt mig att det inte är min grej att ta semester, det har regnat oavbrutet två (vitt skilda) veckor denna sommar. Det var mina två semesterveckor. Men jag är inte bitter för det.

Har varit och tränat idag igen, ganska nöjd med mig själv. Dock var jag ganska trött, har inte sovit så mycket inatt. Jag och Sanna drog en nykter helkväll igår, och som vi gjorde det! Vi har verkligen förmågan att lyckas, även när vi inte är speciellt taggade. Vi började med en bookmakertoast på Pitchers. Pratade lite med våra vänner nere på Frimis, vakterna, kassan och garderoben. Tog polisen på vägen med de bästa kommentarerna. "Hur går det för dom här då?" "Ja, jag måste nog boja dom här" "Det hade jag också gjort!". Vilket möte... Sen tog vi en tur till vårat bästa Harrys, hade faktiskt väldigt trevligt. Fick ju höra både Håkan och Martin. Det blev även ett litet polisuppdrag för oss. Så duktiga. Vi åkte hem strax innan det stängde, tyckte lite synd om personalen och gästerna, inte de bästa förutsättningarna i garderoben kanske. Hoppas det gick bra för dem. Ikväll blir det ordning, det ska jag se till...

Ponnytävlingarna på Örsta går bra, trots regnet. Det är inte så kul för varken tävlande eller arrangörer, men det är lika för alla och bara att göra det bästa av det. Ponnyerna är söta och hoppar som bara den!

Hörde ryktas om någon utgång imorgon, vet inte om jag pallar, men det kanske vore kul.

Inga kommentarer: