2009-08-06

Vilken dag.

Jag var på G-vik och tränade igår, det var ett tag sedan sist och jag är lite halvförkyld. Ändå så körde jag på samma vikter som sist, och lika intensivt. Det kanske inte var jättesmart...har haft en, förvisso ganska skön men ändå, galen träningsvärk hela dagen. Speciellt i armarna och bröstet.

På jobbet har allt flutit på, jag och Tina la oss för att sola en stund på lunchen. Helt underbart tills att jag satte mig upp och blodet började forsa ur min näsa. Suck. Det är så typiskt. Det var längesen jag blödde näsblod, men vet att det har hänt några gånger när jag varit mycket förkyld. Antar att näsan blir irriterad av alla snytningar... Satt i alla fall på jobbet med en fet papperstuss i näsan i över en timme. Lagom kul.

På väg till stallet passade jag på att åka förbi och köpa en diskpropp till Stinas vattenkar, det har nämligen börjat läcka och jag har inte fått någon ordning på det. Men nu är det en riktig propp i så det ska mycket till för att den ska läcka. Jag tog äntligen tag i att ta bort alla kardborrsbuskar som växt i hagen också. Inte jättekul att ta in hästen och svansen är full med kardborrar, det har hänt alldeles för många gånger. Men nu ska det förhoppningsvis vara slut på det, om jag inte missat någon buske.
Det var hoppträning idag, för Britt i Hagaby. Stina kändes inte jätterolig när jag red fram, men var väldigt fin i hoppning. Kul!

Jag var lite stressad när jag åkte hem, skulle stanna hos pappa och hämta kontrollmärket till bilen, så att poliserna blir nöjda, sen var det hem och in i duschen. Trodde ju att jag började jobba klockan 22. När jag var halvt klar så satte jag mig här vid datorn. Tog fram schemat för att se vilka jag jobbade med, var tvungen att titta tre gånger innan jag insåg att jag inte alls jobbar ikväll. Ledig! Men ska åka dit ändå, Ellinor skulle dit och det kan vara trevligt att prata lite med henne. Måste planera morgondagen med Sanna också, dags att åka och titta på en häst igen.

Tror att det är bra att jag är ledig ikväll, det kommer att bli mycket i helgen. Dagens näsblod kanske också var en lite varning om att jag borde lugna ner mig...

En av mina chefer på Plint var nere i gruvan idag med. Hon hade med sig mitt nya kontrakt, så nu är jag fast anställd på Plint. Alltid bra med fast jobb.


Grattis Erika och Henrik som äntligen fick träffa sin lilla krabat igår kväll. Det blev en liten Olivia!

Inga kommentarer: