2009-08-22

Grattis Sanna!

Som äntligen hittat en pärla. Nu hoppas vi på att den går igenom veterinärbesiktningen utan anmärkningar.

Jag och Sanna har varit och tittat på hästar idag. En av dem var det närmaste den perfekta hästen man kunde komma. Hon hade kanske inte de gångarterna man helst hade velat, men hon hade allt annat. Och gångarterna kommer säkert bli bättre ju starkare och mer riden hästen blir. Det är ett fyra-årigt sto efter Rubinrot. Skimmel, superfin att titta på.

Den andra hästen vi tittade på fångade mig direkt. Ganska liten, såg ut som en busponny, knappt inriden. Men jag blev kär ändå, skulle gärna ta mig an den som projekt...

Det har varit en bra vecka. Jobbet känns lite segt, men nu tror jag att allting börjar komma igång efter alla semestrar, så det styr nog upp sig snart. Jag och Lena går bara och längtar tills på torsdag när vi drar till Liseberg. Det kommer att vara en galen dag!

Stina har gått bra, fick nya skor igår, det behövdes verkligen! Imorgon är det tävling i Nykyrka, Motala. 1.10 och 1.20, hoppas att vi sköter oss. Det kommer bli tufft att gå upp, jobbar ikväll och måste åka tidigt imorgon. Men vad gör man inte...

I onsdags tog jag en chansning. Jag hade anmält mig till att göra teoriprovet för BE-kortet. Fick körtkortstillståndet förra fredagen och bokade prov direkt. Tänkte att det får bära eller brista. Fixar jag det inte så vet jag i alla fall hur provet ser ut. Jag åkte dit, skrev provet, det kändes ganska bra. Det mesta var sådant som man kan tänka sig fram till, det är logiska svar, speciellt eftersom att man redan har körkort och alltså ska kunna alla skyltar och regler. Jag var sjukt nervös när jag tryckte på knappen "Jag är färdig, rätta provet". Nervositeten släcktes av lyckan, "Godkänd". Helt sjukt, som en smäll på käften på alla som säger att teorin är skitsvår. Jag hade inte ens sett en teoribok, hade bara fem fel, för att vara godkänd får man ha elva fel. Sjukt bra.

Linnea och jag hade en spontan toppenkväll i torsdags. Jag hade tagit ledigt från Harrys på kvällen, så vi passade på att umgås lite. Vi "turistade" lite i våran egen stad. Drog runt med kameran i högsta hugg. På turen genom stadsparken så kom även barnen inom oss fram, så vi roade oss lite i lekparken! Bildbevis kommer... Vi avslutade med middag på Harrys. Jag var duktig och cyklade fram och tillbaka till stan, det är ju inte så långt. Borde göra det oftare, men har ju på något vis alltid bråttom överallt, och då tar det för lång tid.

Jag har tagit semester! Helt otroligt, två veckor i rad. Vecka 40 och 41. Ska nog se till att ta en sistaminuten resa någonstans då. Tror att jag kanske behöver det.

Inga kommentarer: