2009-08-10

Vi är dom som har hjärtan av ädelt titan

Jag har fallit för grupptrycket, eller ja, allt tjat om denna underbara glass. Ben & Jerrys. Hade aldrig smakat, köpte min första igår. Kan inte säga att jag är så imponerad som alla andra verkar vara, men den är verkligen god. Att den är fairtrade märkt och bra för miljön gör ju inte det hela sämre. Me like!

Det har varit en ganska tuff helg, fast ändå ganska lugn. I fredags var jag och Sanna halvvägs till Norrköping och tittade på en häst. Den var ganska trevlig, men åt det lite tråkiga hållet. Plus att det kändes oriden, och det borde den inte ha varit eftersom att tjejen som hade den var duktig. Lite konstigt. De hade även en annan häst där som vi nog ska åka och titta på när den tävlar i Karlskoga nästa helg. Härlig härstamning på den var det i alla fall, Cardento - Cortez.

Igår var jag i Hedemora och hoppade med Stina. På den bästa gräsbana jag någonsin ridit på. De hade haft tävlingar hela lördagen också, ändå syntes knappt ett spår inne på banan. Helt otroligt. Stina var kalasfin, vi hade oturligt nog ett ner i varje klass, men det var mycket fel överlag så vi lyckades knipa sista placeringen i båda klasserna. Nöjd! Mamma var med som support och filmare, det underlättar lite.

Jag har jobbat fredag och lördag på Harrys, vilket jäkla kanonjobb det är. Jag trivs så himla bra! Jag kunde som tur var sluta lite tidigare på lördagen, gick halv två när vi stängde entrén. Blev i alla fall någon timme extra att sova. Det var en kille som sjöng för mig när han kom och jag stod i entrén. Han tyckte att det borde vara något uppträdande eftersom att det kostade 100 kr att gå in. Jag sa att han kunde ju få sjunga om han ville. Det gjorde han, och helt sjukt bra! Han hade två vänner som backade upp honom med en över och en understämma. Väl inövat antar jag, men rent spontant så gjorde det min kväll, snygg var han med.

Jag tror att någon har gett upp, eller möjligtvis bytt strategi. Jag vet inte, och jag vet inte vad jag tycker heller. Förmodligen tycker han att jag är för svår, på riktigt. Jag förstår varför.

Det var en fotograf på plats när jag var och tävlade på Örsta senast, Lina Lindegren. Hon tog två stycken jättefina kort på mig och Stina som jag har köpt, ska nog förstora det ena och hänga upp på väggen hemma. Lite egocentriskt kanske, men det är ju sådan jag är.


1 kommentar:

Sanna sa...

Vi måste hitta en sån bästaste häst till mig oxå!