2010-03-04

Idag, torsdag, är ingen bra dag.

Nej, lite mera tur kunde man väl ha hoppats på. Men, man får vad man förtjänar har jag hört. Man kan också dra lärdom av allt ont som drabbar en. Vad jag har lärt mig idag? Att ta det lite lugnare i kurvorna...

Japp, fick brutalsladd i en kurva på väg till jobbet idag, började snurra och landade i snövallen på andra sidan vägen, fastnade inte, vilket i och för sig var tur. Kröp iväg till närmaste parkeringsficka, ut kollade bilen, inte en skråma. Förutom att registreringsskylten halvt lossnat, men den var ju inte direkt hel och fin innan heller. Slet bort den, andades ut och satte mig i bilen igen. Började åka mot jobbet, var ju nästan framme, kom ca 20 m innan bilen började varna för låg kylvätskenivå. "Stanna motorn omedelbart". Ringde till pappa, konsulterade och vi kom fram till att jag skulle kunna köra till jobbet. Han sa att jag skulle kolla om jag kunde se att det droppade någonstans. När jag klev ut så såg jag var det läckte...det rann liksom i en jämn ström under bilen. Damn. Pratade med pappa igen lite senare, då sa han att jag skulle kolla om det var kylaren som hade gått sönder eller om det var någon slang som släppt eller gått sönder. Jag försökte titta, såg typ ingenting. Jag visste ju knappt var kylaren satt. Bad Pierre att kolla, han och Mackan stod med varsin ficklampa och försökte se vad som var fel. Efter stund så hittade Pirre problemet...en spricka i kylaren. Tack som fan. Inte guldläge direkt... Tur att jag för en gångs skull har kontakter som är till nytta, Daniel jobbar ju på skroten precis bredvid jobbet. Ringde och kollade om de hade någon fräsch kylare, och det hade dom!

Hur som helst. Det slutade med att pappa fick komma och bogsera hem mig... Inte så kul, men skönt att han kunde komma och det gick faktiskt bra att komma hem. Så nu står min älskade bil på Ormesta bil, hoppas de kan byta kylaren snart...

När dagen har börjat gå fel, så har det en tendens att fortsätta gå åt helvete. Jag klarade dagen på jobbet förvånansvärt bra ändå. Får väl se hur det blir på Harrys ikväll. Hoppas på snälla och trevliga gäster...

Imorgon är det Lennart Lindelöw träning med div 1 laget. Hoppas att Stina sköter sig, trots att hon fick en oplanerad vilodag idag...

På söndagkväll väntas personalfest med Harrys, jag har till och med tagit ledigt från gruvan på måndag för att kunna delta ordentligt. Kommer bli spännande...

Inga kommentarer: