2010-03-28

P3 Dokumentär

Äntligen tillbaka. Det är kanske det bästa radioprogram som finns. Jag vet att jag tänkte att det skulle bli ett långt uppehåll då i vintras när de sa att det skulle komma tillbaka i slutet av mars. Sen dess har jag inte tänkt så mycket på det alls. Nu medans jag städade huset och hade radion på så bara var det där. Så nöjd. Det är behagligt att lyssna på, och ofta väldigt intressanta ämnen. Idag har det handlat om ett kidnappningsdrama från 2002.

Jag har alltså städat hela huset, kanske inte jättenoga, men i alla fall dammat, dammsugit och torkat golven. Väldigt nöjd med mig själv, och det är så skönt att vara i ett nystädat hus. Tur att jag inte hade ont i ryggen innan också, skaftet på golvmoppen hade visst gått av på mitten, toppen.

Stina fick en vilodag idag, hon har ju gått hela veckan så den var nog välförtjänt. Och välbehövlig för mig. Tänkte nog ge mig ut på en promenad snart, det är ju bra för allt.

La in bilderna från kameran och telefonen i datorn. Hittade massa vinterbilder, med all snö. Det här har verkligen varit den mest fantastiska vinter jag kan komma ihåg. Det är så vackert, och mysigt och underbart med all snö!!! 


SNÖ 2009-2010


Huset.

Min lilla stig ut till bilen.
Bästa grannen i bakgrunden, som plogat åt de flesta denna vinter.


Pappas hus, bakom snön.

Stallet. Fick pulsa lite för att få ut hästarna...




Underbart!

TRYSIL 2010

Solen i ögonen.

I solen, snön och skogen.

Mellan molnet och solen.

Molnet mitt i backen.

Inga kommentarer: