2010-03-12

Days like this.

Makes it all.

Det var en ganska tuff dag på jobbet, fast ändå härligt på något sätt. Sjukt fort gick det i alla fall. Vi hade grymt mycket att göra, och många sjuka. Det är som vanligt, när alla är där så har vi knappt någonting att göra, men om ett par stycken lyckas bli sjuka samtidigt, då bara rasar det in jobb. Typiskt. Men vi som är där sliter för fullt, och man blir ganska nöjd när man känner att det går, även om det ibland är på gränsen. Jag har ju jobbat till 16 den här veckan så har sluppit sista timmens stress, det gör nog att det känns bättre också. Jobbet är jäkligt bra nu, i det stora hela, det är roligt att åka dit varje dag. Det fanns en tid när jag aldrig trodde att det skulle vara det.

Var och tränade för Lollo med Stina förut. För två veckor sedan gjorde jag det sist, då gick det sådär, men fick massa bra tips. Har försökt rida så som hon säger hemma, men det är svårt, det blir liksom en annan sak när man är hemma. Ingen som säger vad man ska göra, plus att Stina är mycket svårare hemma. Hon vet ju var hon kan komma undan. Jävla hörn. Så jag har knappt tyckt att det har blivit bättre under de här två veckorna, möjligtvis lite. Men när jag började rida idag så kändes det ganska bra, och i slutet av träningen så gick det så jäkla bra! Satt och log för mig själv. Det var så himla roligt! Lollo är verkligen grymt duktig, hon ser verkligen vad som är problemet, och vet hur man ska lösa det. Men kostar det så smakar det...400 kr för 45 min, det är lätt värt det. Galet.

På söndag är det hopptävling i Karlstad, har inte varit alls taggad, men efter dagens dressyrträning så känns det lovande.

Snart dags att åka till Harrys, hoppas på någon god personalmat. Hemma fanns det inte så mycket... Tror att kvällen kommer bli grym, vad skulle kunna förstöra den här dagen för mig?


En tråkig nyhet också. Finaste hunden har lämnat oss, Molly mus. Nog för att jag kanske inte har varit den som haft henne mest, men det känns ändå, det kan jag lova. Men det var nog skönt för henne, livet var inte så roligt på slutet... RIP.

Inga kommentarer: