2010-03-18

Vintern blir till vår?

Det är ganska ironiskt hur nöjd jag är med mig själv just nu. Bara för att jag har lagat mat och tvättat, så här på kvällen en dag i veckan... För mig så hör det inte till vanligheterna, vilket gör att jag blir ganska nöjd med mig själv. Fast för andra hör det ju bara till vardagen, så egentligen så är det väl inte något att gå runt och vara stolt över.

Tokladdar inför helgen, premiär för div 1 laget. Jag tror att vi kan lyckas riktigt bra i år, om bara alla hästar, ryttare och nerver håller sig på plats och gör det vi ska. Stina var kalasfin i Karlstad i söndags, och på träningen i tisdags. Bara att försöka hålla formen nu. Det blir en 1.20 på lördag, och på söndag en uppvärmningsklass i 1.20 och sedan laget. Har blivit lite mycket hoppning för pärlan på sista tiden, men hon är stark! Så får hon det ju ganska lugnt nästa vecka eftersom att jag åker till Trysil söndag till onsdag.

Dags för säsongens sista vintersemester, tror jag i alla fall... Sedan är våren väldigt välkommen. Men jag kan inte säga annat än att det här har varit den absolut bästa vintern hittills i mitt liv, love it!

Lyckades dra på mig en förkylning förra helgen också, jag har gått och blivit lite sämre hela veckan, men proppat i mig ipren, alvedon och massa nässpray så det har gått ganska bra ändå. Nu känns det faktiskt ganska bra, och då red jag ändå två hästar när jag var i stallet. Matilda orkade inte rida Tessan så jag tänkte att jag kan väl göra det. Det är ju inte så ofta som jag rider någon annan häst än Stina, vilket är lite synd för man behöver ju rida olika hästar för att bli bättre, och få andra perspektiv. Det gick kanske inte superbra, men det är en trevlig häst, och jag rider henne gärna igen.

Bytte bort mitt pass på Harrys ikväll, tänkte att lite extra vila skadar inte. Plus att jag ju var tvungen att tvätta och laga mat... Mamma och Palle har dragit iväg nu, imorgon bitti går deras plan till Egypten. Lite smått avundsjuk blir man, inatt skulle de bo på Arlanda hotell, bara det är ju lyx. Två veckor ska de vara borta. Galet. Undrar om jag kommer att lära mig att laga mat nu, eller ja. Jag kan laga mat, frågan är mest om jag orkar ta tag i det och göra det varje dag. Det började ju bra i alla fall, har precis gräddat pannkakor. Sjukt bra blev de!

Inga kommentarer: