2010-02-28

Greenheart.

Har inte uppdaterat på ett tag. Har gått in och tittat på bloggen, funderat lite, och kommit fram till att jag inte har något att skriva. Känner inte så ofta för att skriva just för skrivandets skull.

Det mesta rullar bara på. Mycket jobb, hästar och pluggande. Imorgon är det dags för det första matteprovet. Jag borde verkligen plugga nu också, men motivationen tryter. Tror inte att jag kommer att bli klokare av att sitta och stirra ner i boken och skriva fel vilket är hur det blir just nu. Lite trött kan man säga. Hoppas ändå att provet kommer gå bra, jag har ju faktiskt pluggat ganska mycket innan, plus att vi har ju gått igenom allting på lektionerna. Matte är ju ett ämne där det är svårt att vrålplugga precis före prov, antingen så kan man det, eller så kan man det inte. Just nu känns det inte som att jag kan det, men här om dagen så var allt sprättlätt så tror att med lite sömn och ny energi så kommer det nog gå bra. I alla fall tillräckligt bra.

I fredags tränade jag och Stina för Lollo Åhman, det är nog nästan ett år sedan vi gjorde det sist. Det är lite väl dyrt kan jag tycka, men man får valuta för pengarna, helt klart. Stina kändes bättre emellanåt, och jag fick verkligen tips på hur jag ska rida henne för att komma åt problemen som vi har nu. Känns lovande, men det blir ju alltid svårare när man rider själv hemma än när man är iväg och har någon som säger åt en vad man ska göra hela tiden. Men vi kämpar på... Hoppas på att få en plats för Lollo om två veckor när hon kommer nästa gång, så att vi får se om jag lyckats åstadkomma någonting själv.

Igår sprang jag runt på Marieberg halva dagen, kändes det som, men det var nog bara två timmar. Var ju längesedan som jag bestämde mig för att köpa en ny telefon, men har ju inte riktigt tagit tag i det. Men igår slog jag till. Det blev en Sony Ericsson C901 Greenheart. En "ekologisk" telefon. Gjord av återvunnen plast och instruktionsboken inbakad i telefonen, för att minska kartongen så att det får plats flera telefoner på mindre yta - färre transporter - bättre för miljön. Helt nöjd, den matchar min image och har massa bra funktioner som jag inte alls är van vid. Insåg ju att jag haft den förra telefonen i nästan fyra år...klart de har kommit på nyheter. Har varit väldigt nöjd med min gamla telefon, den har varit perfekt för mina behov. Det tror jag att den här också kommer att vara, den är ganska lik fast lite bättre och häftigare.

Det var utgångsdags med jobbet igår också. Det var bestämt en sushikväll. Ingenting för mig direkt, men det fanns annan mat också, så jag blev nöjd. Efter sushin så gick vi en sväng till Pitchers, för att sedan sluta på Harrys. Precis som vanligt. Det blev verkligen en kanonkväll, jag hade så himla roligt hela tiden. Hängde mest med de från jobbet, fick dock höra idag att jag hade stått mer i entrén än någon annanstans. Hm, kanske stod där några gånger, men så farligt var det väl inte? Lyckades i alla fall tappa bort alla från jobbet och springa på några lediga vakter istället. Vilket inte gjorde mig något, hade fortfarande hur kul som helst. Tack alla som gjorde min kväll grym.

Har funderat lite på semester i år. Får se hur det blir, än så länge så är en Frankrikeresa bestämd. Ska flyga ner för att sedan bila hem med Karro och ponnyerna. Ska bli spännande! Men före sommaren så blir det en vintersemester till, jag kan inte få nog av detta härliga vinterväder. Jag och Sanna sticker till Trysil, precis som förra året. En kortvecka, söndag till onsdag. Efter det får det gärna slå om och bli sommar. Hoppas på att slippa någon jobbig, lerig regnperiod som oftast kallas vår. Men blir det en fin vår så är jag naturligtvis nöjd.

Imorgon blir det nog måndagsbio efter matteprovet. Får se vad det blir för film, finns ju ett par stycken som vi inte hunnit se än.

Inga kommentarer: