2010-02-05

Fredagsmys

Inte direkt min grej. Ska jag inte jobba en fredagkväll så brukar det vara något annat inplanerat. Så är det verkligen inte ikväll. Jag var förutseende nog att säga till Krille redan i onsdags att jag inte ville jobba någonting i helgen. Kände att det kanske var läge att vila så mycket som möjligt. Är faktiskt ganska skönt, även om jag blir brutalt uttråkad och rastlös. Nu är det i alla fall fredagsmys, ska kolla på Vicky Cristina Barcelona och äta chips och dricka cola. I min ensamhet. Men det är verkligen fredagsmys i min värld. Nu är det sluttonerna i Dirty Dancing dessutom. R.I.P Patrick Swayze.

Hela helgen kommer att tillbringas på Karlslund, ÖFK och Wittvång har lokala/regionala ponnyhoppningar. Jag ska vara banchef både lördag och söndag. Ska se till att klä på mig ordentligt och inte jobba för hårt, nu när febern äntligen försvunnit. Idag har jag mått ganska bra, blir dock helt slut av minsta lilla ansträngning. Som sagt, får försöka ta det lite lugnt i helgen...

Ska försöka rida Stina imorgon också, Koko behandlade henne i korset i onsdags, han trodde att hon var spänd pga att hon går och halkar, hon har varit obroddad. Men nu sitter broddarna i, och han satte ju nålar så nu borde hon vara bra. Hon var hur fin som helst i övrigt så det känns ju skönt. Ska bara försöka få ordning på markarbetet också, i hoppningen är hon faktiskt riktigt bra nu. På träning i alla fall, får väl se vad jag säger efter nästa helg när det blir tävlingspremiär för i år.

Nästa fredag, då är det minsann inget fredagsmys. Då är det jag, syrran, ev. Johan, och Markus Krunegård, på Katalin i Uppsala. Grymt laddad.

Inga kommentarer: