2010-02-19

Allt handlar om timing,

och jag hade otur. Att rätt tid och rätt plats för båda inte var just då.

Snö, snö och snö. Mer snö än jag någonsing sett i hela mitt liv. I alla fall hemmavid. Det är helt fantastiskt. Jag har en  liten skottad stig ut till min bil från bakdörren i huset. Snökanterna är ca 60 cm höga. Imorse när jag kom ut så såg jag knappt stigen, man skymtade var den var... Men det gör mig bara glad, bara att hoppa i mammas höga stövlar och ta snöskoveln i högsta hugg. För mig är det alldeles lagom. Men jag kan förstå de som jobbar ute och får stora problem av dessa snömängder. Så visst, det är säkert synd om er. Fast jag kan inte hjälpa det. Det här är den abosolut bästa vintern jag har varit med om. Vädermässigt. Passa på att njut, man vet aldrig när vi överhuvudtaget får se snö nästa gång...

Skulle ha åkt och tävlat i Kumla imorgon, men de har ställt in tävlingarna på grund av vädret. Förståeligt, men tråkigt. De ska förmodligen ha tävlingen 6 mars istället, men då är det Lindelöw-träning för mig och Stina.

Trivs grymt bra på jobbet, i gruvan, nu. Trots att jag får stå ut en del...men det mesta är ju bara jävligt kul, har man gett sig in i leken... Lena har varit borta i två veckor, hon och barnen har varit sjuka. Lite illa för mig, för nu har jag fått ta allt själv, men på måndag kommer hon tillbaka, då ska vi smida planer.

Det går sådär med mitt pluggande. Har inte haft problem med någon del fram tills nu, vi har ju bara gått igenom varje del lite snabbt på lektionerna, så ska man plugga hemma däremellan. Jag har pluggat hemma, dock inte lika mycket som jag borde. Vilket har lett till att det inte riktigt fastnat. Fick ett övningsprov att träna på inför provet som är om en vecka. Jag klarade knappt första uppgiften, kunde för mitt liv inte förstå hur jag skulle lösa den. Men jag vet ju att jag kan det egentligen, så ska bara ta mig tid att sätta mig ner och verkligen gå igenom det. När jag inte är stressad eller trött som döden. Tror det kommer bli bra, är faktiskt ordentligt sugen på att börja plugga på riktigt nu. Bara att komma in på arkitektlinjen också. Så kanske det blir en flytt till Umeå. Det är sjukt långt...

Blir jobb på Harrys ikväll, helt ledig imorgon. Ingenting inplanerat på hela helgen. Kan inte komma på när det hände senast. Hade ångest förut för vad jag skulle göra hela helgen. Men så kom jag på att jag har ju matten. Bra plan.

Inga kommentarer: