2010-05-01

Det går bra nu...

Hästen är halt, jag har fått fortkörningsböter och har inga pengar kvar den här månaden. Livet är fan härligt ibland.

Västervik förra helgen, inte den bästa helgen på något sätt. Vi hade dock väldigt trevligt. Stina stannade med mig i första klassen, satte upp Niklas till andra klassen - han ramlade av för att hon stannade... Vi blev ganska övertygade om att det är något fel på henne.

Fick tillslut en tid på kliniken i veckan, så nu är hon behandlad i båda bakknäna. Ska tillbaka om tre veckor, hoppas verkligen att det är bra då. Annars är ju hela den här säsongen förstörd, och med tanke på vilket jobb den hästen kräver för att fungera någorlunda normalt så är frågan om det är värt att sätta igång henne och börja om då. Kanske får betäcka istället. Det valet hade varit betydligt lättare att göra om jag hade kommit in på universitetet till hösten, men det tror jag inte att jag gör. Skrev 1,5 på högskoleprovet. Har man tur så kommer man in på 1,6. Surt, ja, men ingen är mindre förvånad än mig. Det är min vanliga tur.

Det hade varit grymt skönt att få en ny början. Känner att jag verkligen går och trampar i gamla spår nu. Vill inget hellre än att bara släppa allt och flytta till Norrland och plugga. Samtidigt som jag vill vara kvar här bland mina vänner och mina hästar. Men någon gång måste man släppa taget, och det skulle vara ett perfekt tillfälle till hösten. Men, är man inte tillräckligt begåvad för att skriva högre på högskoleprovet så är man inte. Eller snarare, kan man inte fler svåra ord som är med i orddelen så kan man inte. Hade jag svarat rätt på tre ord till så hade det förmodligen varit klart. Sa jag något om min vanliga (obefintliga) tur?

Bitter? Ja, lite.

Det är så mycket småsaker som spelar roll, men när allting bara går fel, då är det svårt att hålla humöret uppe, till och med jag lackar ur tillslut.

Att jag fortfarande inte kan sluta tänka på honom, sådär ett halvår senare, pekar bara mer mot det jag redan trodde. Han var nog mannen i mitt liv, synd bara att han redan var mannen i någon annans liv.

Inga kommentarer: