2010-05-31

MVG i matte, förkylning, utgång och livemusik.

Det blir inte så täta uppdateringar längre. Jag känner helt enkelt inte för det. Känner däremot inte att jag vill lägga ner heller, för ibland så tänds gnistan.

Är sjuk för tillfället. Kom jättefort verkligen, kände ingenting i lördags och igår vaknade jag upp med ont i halsen och tvär förkyld. Provade att åka till jobbet imorse, men orkade ingenting när jag väl var där så jag åkte hem igen. Segt som bara den.

Kan vara så att jag inte kände något på lördagkvällen på grund av ett visst alkoholintag... Sanna och jag var lediga samtidigt för första gången sedan 12 december. Vi hade bestämt oss för att gå ut, men ändå ta det lugnt. Vi gick ut, hårt. Helt galet blev det. Vi började på Harrys med att stå på exakt samma punkt i baren ett par timmar och drog i oss några drinkar var. Bara det helt galet. Sen gick vi vidare, hann med Pitchers, Ritz och Strömpis innan vi avslutade på Harrys igen. Hade en supertrevlig kväll som var allt annat än lugn...

Efter att ha sovit hela dagen idag pallrade jag mig ändå upp och åkte till WUC, det var ju sista matten idag. Vi fick tillbaka de sista proven och reda på vilket betyg det blir. Jag satte ett dubbelt MVG där kan man säga! MVG på sista provet, och i hela kursen. Är grymt nöjd med mig själv. Skrev inte jättebra på prov nummer två, vi hade tre totalt, men då hade jag ju inte pluggat så mycket heller så det var inte så konstigt. Men min lärare var övertygad om att jag kan det där, egentligen. Jag med, om inte annat så kommer jag att lära mig det om jag stöter på något där jag måste använda det. Så det var inget snack om betyget, skönt! Passade också på att söka nya kurser till hösten, tror ju inte att jag kommer in på arkitektlinjen till hösten så då kan det vara bra att läsa lite annat. Sökte matte D och svenska C, alltid bra att ha.

Har börjat skritta Stina nu, hon blev ju behandlad igen när jag var tillbaka på kliniken. Men hon hade svarat bra på den första behandlingen så efter den här gången skulle det vara helt borta, jag behövde inte komma tillbaka heller. Hoppas verkligen att det håller nu. Ska sätta igång henne lugnt och försiktigt. Målet är att kunna rida Lamicell Cup semifinalen som går i Latorp den 24 eller 25 juli. Tills dess borde hon vara igång tycker jag! Hon har ju trots allt bara vilat i drygt en månad.

Min träning har gått hur bra som helst, fram tills i tisdags då jag hade så ont i vänsterknäet att jag inte klarade av att springa hela rundan. Jag har fått lite ont tidigare men då har det alltid gått över om jag fortsatt springa, men den här gången blev det bara värre. Har ju vetat hela tiden att jag behövt nya skor, de jag sprungit i hittills var mammas gamla, som hon först slitit ut och sedan jag slitit ännu mera. Så i lördags blev det en tur till Marieberg, och Inter Sport. Fick springa på löpbandet inne i butiken och blev filmad på fötterna. Kändes ju sådär, men det var ju för min egen skull. Blev kalasbra till slut så nu har jag ett par egna, nya fina löparskor. Passade även på att köpa ett par riktiga träningsbyxor som inte är pösiga. Så nu när jag har riktiga grejer är det bara att börja träna för fullt. När jag blir frisk vill säga... Pappa har ju hotat med att anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år, och det skulle inte förvåna mig om han redan gjort det. Det är ju viktigt med målsättningar...
I onsdags var den sista Coreträningen med Wittvång också, jag åkte dit trots mitt knä. Den påfrestar ju inte knäet så mycket så det gick hur bra som helst ändå. Grymt jobbigt var det, hade träningsvärk i magen, ryggen och axlarna i ett par dagar efteråt. Det ska kännas att man gör något!

Den stora anledningen till att jag åkte till Marieberg just i lördags var faktiskt MediaMarkt. Jag var inte ens inne i affären men gillar deras marknadsföring skarpt. De hade nämligen plockat dit ett antal artister som kom och spelade några låtar och signerade sina skivor. I lördags 12.00 stod Markus Krunegård på deras scen. Ensam med en gitarr, kanske precis så som ha ska framföra sina låtar. Helt fantastiskt var det. Synd att publiken inte var helt engagerad bara. Det är en grym musiker.


Tredje gången jag får se honom i år blir på Hultsfred. Någon gång ska bli den första på festival, och i sommar drar jag och Moa dit. Det kommer grymt mycket bra artister så jag är övertygad om att det blir succé, på alla sätt! Biljetterna är köpta och utskrivna, nu ska vi bara bestämma oss för om det blir tält eller husvagn...

En annan duktig musiker såg jag på Satin förra helgen, Kristian Anttila. Har inte lyssnat så mycket på honom men ändå känt till honom lite. Blev påmind om många bra låtar när jag hörde dem, och har lyssnat på flera efteråt. Han passar perfekt in i min musiksmak. Svensk pop, rakt igenom. Göteborgspop dessutom.


På fredag ryktas det om någon slags afterwork eller liknande i Kumla, med gruvgänget. Hoppas att jag frisknat till tills dess, men det borde jag väl ha. Jobbfest, men vet aldrig var det slutar...

Inga kommentarer: