2010-05-02

Än finns det hopp.

Känner mig ganska positiv för tillfället. Tror att den här dagen verkligen har varit bra för mig, på alla sätt. Jobbet igår kväll, ingen speciell kväll på något sätt, men små saker som gjorde min kväll bra.

Så fanns det andra saker, stora saker, som gjorde mig riktigt jävla förbannad. Det händer inte så ofta, men igår var det verkligen så. Jag vet inte om det är jag som är född med någon slags överdriven empati för andra människor, i mina ögon var det så elakt så det finns inte.

Var inte speciellt pigg imorse när det var dags att gå upp, eftersom att jag varit sjuk så har jag sovit ganska mycket de senaste dagarna, det märktes imorse vill jag lova. Men så fort jag kom upp och insåg att det var strålande sol och klarblå himmel så blev jag pigg!

Passade på att ligga i solen en timme på förmiddagen, med grymt bra musik i öronen, det botar det mesta vill jag lova. Framför allt, Hästpojken, Florence Valentin, Two White Horses, Friska Viljor, Coldplay, Håkan Hellström, Markus Krunegård och Lars Winnerbäck såklart. Svensk musik, ja, det är kanske det bästa. Klart att man måste blanda in lite annat också, men helt klart det jag lyssnar mest på.

Medan jag låg där i solen och funderade så insåg jag att jag måste ju verkligen ta tag i min motion nu när jag inte kan rida, så jag stack faktiskt ut och sprang en runda. Gick mest i och för sig, men hade bestämt att jag skulle springa mellan två punkter, och det gjorde jag. Nöjd. Var ute i 40 min, kändes jäkligt bra när jag kom hem igen.

Efter ett personalmöte på Harrys och en tur till stallet så har jag pluggat matte i två timmar också, så nu känner jag mig ganska tillfreds.

Jag har inte städat eller tvättat vilket jag borde, men annars tycker jag att jag skött mig rätt bra idag...

Förvånas över hur bra vissa människor är på att läsa mig. Träffade på en sådan igår, det kändes bra, samtidigt som det är lite läskigt. Men det är då man märker att de faktiskt bryr sig och har lagt ner tid på att lära känna en ordentligt. Jag önskar att jag kunde förklara för honom, det han såg, men som vanligt så klarar jag inte av konsekvenserna. Förlåt.

Inte nog med allt som jag presterat under dagen. ÖSK plockade tre poäng hemma mot Häcken. Keep up!

Inga kommentarer: