2010-05-08

Älgar är väl söta, eller?

Beroende på vad man jämför med, ja.

Trodde aldrig att det skulle komma någonting bra av att inte ha en häst att rida på under fyra veckor, men det har det. Har haft mycket mer tid än vad jag är van vid, vilket har lett till att mattepluggandet går väldigt bra, satsar stenhårt mot ett MVG i kursen, tror det kommer gå vägen dessutom!

Har också haft tid att börja springa. Har tänkt på det länge, men brukar ju tycka att det är så fruktansvärt tråkigt, och jobbigt naturligtvis. Men nu när jag inte kan rida så blir det ju inte speciellt mycket motionerande, så förra helgens premiärtur var bara början! Har sprungit varannan dag den här veckan, längre och längre för varje dag också. Jag springer fortfarande inte alls långt, men det är nog bara bra till en början. Jag vet ju hur det blir annars... Men har min runda som är alldeles lagom, går en bit i början och slutet. Det bästa är att jag inte tycker att det är så tråkigt längre heller. Löste det genom en bra spellista med all bra musik... Då är det faktiskt skönt att sticka ut en sväng, springa, lyssna på musik och rensa tankarna lite. Beach 2011, here we go! Man måste ju satsa långsiktigt...

Skrittade ut på Stina igår. Perfekta förhållanden, en häst som vilat i två veckor och storm. Hon var lite på tårna kan man säga, men hon är ju en pärla, så det var aldrig någon fara att hon skulle hitta på något dumt.

Hoppas verkligen att hon snart blir bra så att vi kan vara tillbaka på banan snart.


Vad ska man säga om veckan i övrigt? Den har haft sina "ups and downs" helt klart...

Idag har jag tillbringat dagen på Wittvång, vi har haft lokala ponnyhoppningar. Tro det eller ej, det spöregnade inte, trots att jag stod på banan hela dagen... Däremot så blåste det, sjukt mycket. Vi fick pryda alla hinder och infångare med stenar istället för med blommor. Det är så vi jobbar. Så regnade det när vi nästan var klara, men det överlevde vi. Imorgon är det regionala ponnyhoppningar med div 1 final. Jag ska stå på banan hela dagen då med. Ska bli riktigt kul att se alla duktiga ekipage från klubben! Många var med idag med, men tror det blir flera imorgon. Hoppas naturligtvis på en seger i div 1 och avancemang till elit till nästa år. Vore riktigt häftigt! Räknar med att det regnar färdigt inatt så att jag kan få lite sol imorgon...


Inga kommentarer: