2010-04-19

Matteångest. Finns det?

Har matteprov nästa måndag. Jag har inte pluggat någonting alls, förutom det vi gjort på lektionerna. En gång i veckan. Det är inte speciellt mycket, de som läser kursen på dagtid har två eller tre lika långa lektioner som vi varje vecka. Vi läser lika många veckor. Orättvist? Inte speciellt, valet är ju fritt. Det är tiden som är i vägen. Men jag tror att det går bra, när jag väl förstått vad det handlar om så sitter det. Så nu gäller det bara att förstå...

I helgen ska vi till Västervik, som vi har längtat, och laddat! Matteböckerna får naturligtvis följa med, men jag tror att jag kommer ha lite annat att göra också... Det är bestämt att jag ska rida 130 på söndagen, får väl se hur det känns, har inte hoppat alls sedan Vikbolandet. Imorgon är det träning för Britt på Kumlas utebana, kändes som att jag var tvungen att hoppa lite ute innan helgen. Jag tror att det kommer gå bra, faktiskt, det gäller bara att jag bestämmer mig för att rida ordentligt, och håller ihop det sen. Bara och bara.

ÖSK har precis tagit tre poäng borta mot Gefle. Bra där!

Jobbet rullar på, börjar lära mig lite nya grejer, eller rättare sagt så får jag nytta av sådant som jag lärt mig lite bit för bit vid sidan om. Alltid kul att lära sig helheten och koppla ihop det.

Ber om ursäkt för att bloggen inte blir uppdaterad, men det händer inte så mycket som jag känner att jag måste delge. Det kommer, kanske...

Inga kommentarer: