2010-06-24

Gli Azzurri

vann en plats i mitt hjärta sommaren 2006. Då jag var på plats i Italien under VM. Vilken fotbollsnation, och den festen som var under och efter finalen. Jag kommer aldrig att glömma det, på en gigantisk camping, med hur mycket folk som helst. VM-finalen visad på storbild på scenen, alla människor på piazzan framför. Magiskt.

Så här såg jag VM-finalen 2006.

Det var då det. Nu har Italien åkt ur VM 2010, de gick inte vidare från grupp F, alltså de kom sist i sin grupp, bland Paraguay, Nya Zeeland och Slovakien. Jag tror fortfarande att det är ett skämt. Och att jag bara hörde sista matchen på radio är retligt. Den där sista halvtimmen lär ha varit obetalbar att ha sett. Galet.

That's life, ibland går det bra, ibland går det åt helvete.

Jobbade sista dagen före min semester idag. Humöret var på topp hela dagen, ska bli så jäkla skönt med ledigt! Jag trivs riktigt bra på jobbet nu, men det ska ändå bli skönt att slippa ett tag. Det kan ju lätt bli lite mycket...

Stina har fått gå ut på bete, hon är nog lyckligare än någonsin. Bävar dock för hur hon kommer se ut om någon vecka. Tunna! Men skönt för henne, hon förtjänar väl också lite skön semester. Plus att det blir så mycket lättare att åka bort om man inte behöver ha någon som tar in och ut, och mockar varje dag...

Imorgon drar jag till Karro i Frankrike. Grymt. Om jag nu kommer fram, den här reseplaneringen är helt fantastisk. Karro har styrt upp den in i minsta detalj, frågan är bara hur det går för mig att följa den. Men, det löser sig ju alltid, eller hur?! Pappa skjutsar mig till Skavsta, så dit känns det ju tryggt i alla fall. Sen börjar äventyret. And that's how I want it!

Har lyckats planera in en Göteborgstripp med Carro och Lena också, i slutet av augusti. Liseberg!!!

Inga kommentarer: