2010-10-31

Jag har tappat bort tiden.

Kaos, uppochner, bakochfram och underbart. Det är så livet är just nu, höga toppar, lite mindre djupa dalar. Jag skulle kunna fortsätta hur långt som helst.

Högskoleprov och Halloweenfest förra helgen. Tror minsann att jag skrev rätt bra på högskoleprovet, Mange rättade det åt mig och om allt stämmer borde jag få 1.7 enligt gamla normeringstabeller. Vore ju fantastiskt, då skulle jag vara i princip säker på att komma in på arkitektlinjen till hösten. I Umeå. Flytta sjuttio mil sådär, varför inte? Starta nytt och börja om kanske.  Men har väl ändå tänkt skriva högskoleprovet igen i vår. Skriver jag bra så kanske jag får välja var jag vill gå. Vilket skulle göra det hela ännu svårare...

Halloweenfesten var sjukt lyckad. Inte många som kände igen mig vid första anblicken, inte någon alls skulle jag tro. Dessutom var jag jävligt snygg som neger, om jag får säga det själv... Hade lite ont i fötterna under kvällen och har fått städa efter negerfärg hela veckan hemma. Det var färg överallt när tre stycken försökt tvätta bort färgen på fyllan. Men vad gör man inte? Det var lätt värt det, och jag antar att Lena hade det värre. Det var där vi var och förvandlade oss.

Stina har skött sig bra. Det går lite mindre bra att rida dressyr, men i hoppningen är hon kalas just nu. Var i Karlskoga idag på tävling. Hon var verkligen jättefin, jag klantade mig som tusan i andra klassen så då blev det två ner, men i första var vi nolla och kom trea. Nöjd. Bara för mig att rida ordentligt med. Får väl se hur det går på ÖFK nästa helg...

Jobbet rullar på, blev en skön övertidsdag igår. Var skapligt trött efter att vi varit hos Simon på inflyttningsfest på kvällen innan, men sova kan man kanske göra när man är gammal. Om man blir gammal vill säga, kanske dör i förtid av sömnbrist... De har utlyst två fasta tjänster också, har sökt så vi får väl se vad som händer. Vore fint med fast jobb...

Simons inflyttningsfest var mycket trevlig, det fick mig att inse att jag måste ta tag i det där skrivandet vi har pratat om. Tiden?! Var finns du?

Inga kommentarer: