2010-09-20

Järnspöken

- Kent. Tack.

Förra veckan blev rätt tuff. Tack vare min enorma självdisciplin som jag drabbades av. Nu är den inte lika påtaglig, men så är det ju en stund kvar till nästa matteprov. Matteprovet i fredags gick mycket bra, hade i princip alla rätt det var en som jag hade svarat på fel sätt men ändå räknat ut det rätt. Sen var det nog några fler sådana små grejer, där jag avrundat svaret lite annorlunda än i facit. Vi får väl se vad jag får för resultat när jag får tillbaka det, men bra är det garanterat! Bara för att skryta lite...

I helgen hade vi hopptävlingar på Wittvång, ponny på lördagen med en jäkla massa regn och häst på söndagen med massa sol. Söndagen gick finfint medan det var lite tyngre att stå där på banan hela lördagen i ett regn som bara öste ner. Såg många duktiga ekipage och blev sugen på att få tävla själv igen. Så nu måste jag nog få ihop det så att jag kan rida på Stina samtidigt som Cannavaro är hemma på utbildning, vetefan hur jag det ska gå till, men det ska gå.

Idag har jag fått tillbaka min kära telefon efter att ha varit utan den i nästan två månader, med undantag för den dagen jag hade fått tillbaka den förra gången då... Nu ligger den på laddning så har inte hunnit prova om den fungerar än heller, men hoppas verkligen att den är normal nu.

Passade på att åka förbi IKEA också när jag ändå var ute i Marieberg, jag hade ju bestämt mig för att köpa en röd ryamatta. Nu ligger den fint på mitt golv och passar perfekt! Nu är det nästan bara min tavla som saknas, och har jag tur så löser det sig snart med den också. Det börjar verkligen bli ordning här.

Hösten är här nu, mörkt klockan sju. Kallt, blött, regnigt. Var är alla härliga, soliga höstdagar? Utan dem så saknar jag bara sommaren och längtar till snön. Kanske efter varmare breddgrader med, men det kanske också kommer...

Inga kommentarer: