2010-09-01

Jag undrar varför och jag undrar vem.

Nu har det faktiskt hänt lite saker. Har tänkt flera dagar i rad att jag borde blogga, men inte riktigt tagit mig för, finns ju tusen andra saker att göra också. Nu behövde jag en paus i mattepluggandet så det var ju perfekt.

Började räkna matte igår, det känns som att varje tal är någon form av problemlösning, jag älskar känslan när jag kommer på hur man gör och löser det. Det hade nog varit bra att gå på någon lärarledd lektion då och då, misstänker att det finns en himla massa snabbtips som jag missar. Men men, jag får gå den hårda vägen i höst eftersom det inte blev någon kvällskurs, kan ju inte direkt vara ledig från jobbet varje vecka för att gå till skolan.

Flyttade i helgen. Fyllde den första flyttkartongen i torsdags, i lördags var det inflyttningsfest... Snabba bud vill jag lova, men det har gått oerhört lätt och smärtfritt! Pappa hjälpte mig att hämta soffan på Jysk i lördags, Karro hjälpte mig att bära upp kartonger och bord efteråt. När allting var dumpat i lägenheten letade jag fram stallkläderna och åkte till stallet. På vägen hem tog jag med alla som skulle på inflyttningsfest, som även var för att fira Sanna och Karros födelsedagar. Det blev lite kaos när alla ville ha saker som var nerpackade och jag bara ville hoppa in i duschen, men tillslut så var det tillräcklig ordning. Kvällen avslutades på Strömpis, jag hade jäkligt roligt även om jag mest sprang runt. Som vanligt.

Vaknade ganska tidigt på söndagen så då var det bara att gå upp och packa upp alla kartonger, var inte alls jobbigt. Jag har ju faktiskt inte så mycket grejer...

Lämnade ju in min kära telefon för ett tag sen, för att den hade en spricka i plasten. Jag fick tillbaka den igår, idag har jag lämnat in den igen. Hur typiskt är det inte? Jag lämnade in den för ett skalfel, vilket egentligen inte hade någon betydelse. Fick beskedet om att det inte skulle gå på garantin. Undersökningskostnaden var nästan hälften av vad det skulle kosta att laga. Lika bra att laga. Fick tillbaka telefonen med flera andra fel. Dels en knapp som inte gick att trycka på, den hade förlorat "knappkänslan" som killen i butiken så fint uttryckte det. Men det konstigaste av allt, telefonen snurrade ihop de sparade numrena totalt! Jag lyckades inte hitta rätt nummer till en kontakt, men fick fram ca sju olika nummer till det namnet, inget av de numrena var rätt. Hur snurrigt som helst, och jäkligt störande när man precis fått tillbaka telefonen från lagning och det inte varit några som helst sådana problem innan...

När jag ända var på Marieberg så gick jag in på Lagerhaus, köpte lite smågrejer, för 98 kronor. Betalade med en hundring och fick tillbaka en enkrona och två femtioöringar. Jag som trodde att de skulle vara borta före första september. Påpekade det för killen i kassan som sa "Nej, de gäller fram till den sista" "Jaha, men kan jag inte få en enkrona istället, eller är de slut?" "Nej, jag måste göra så här för vi behöver bli av med dem" Hallå?!?! Så kan man ju inte göra. Jag sa att jag tyckte det var jävligt dåligt samtidigt som jag tog mina femtioöringar och gick därifrån. Funderade på om jag skulle lämna tillbaka det jag köpt bara för att visa mitt missnöje, men orkade inte krångla. Men det gjorde mig upprörd resten av eftermiddagen. Nu är jag sjukt sugen på att samla ihop alla femtioöringar jag kan hitta och gå tillbaka och handla något mer. Det måste ju vara betydligt enklare för dem som företag att växla in sina femtioöringar än för mig som privatperson. Är det inte konstigt? Säkert inte killen i kassans fel, kan tänka mig att det finns någon idiot till chef som bestämt att de ska göra så här. Hur serviceminded kan han vara?

Har varit extremt duktig den här veckan, gått upp tidigt och åkt till stallet före jobbet, trots att jag börjar jobba klockan åtta. Grymt skönt på eftermiddagarna att kunna åka hem direkt efter jobbet. Får se om jag orkar göra så här när jag ska rida också, nu har jag ju bara longerat. Men det vore bra, då skulle jag ju ha tid för någonting annat också. Kanske.

Inga kommentarer: