2010-09-08

En kurs i att ljuga

Trivs så jäkla bra i mitt egna lilla hem. Det är mycket kvar innan det är fulländat, men det känns helt rätt. Jag kanske inte borde skriva det här, risken att bli dumförklarad är ju ganska stor, men vad gör man inte. Jag kan ju som bekant inte laga mat, men jag har bestämt mig för att lära mig. Så idag har jag gjort köttfärsås för första gången, snart 23 år gammal... Bra va?

Tror att jag har en förkylning på g, men jag har försökt att mota iväg den igen så vi får väl se hur det går. Har varit allmänt trött och hängig de sista dagarna men ändå gjort det jag ska. Idag har allting gått lite lättare så det känns ändå som rätt håll. Jag var faktiskt riktigt effektiv idag efter jobbet. I stallet passade jag på att tvätta ett täcke, rida och ge Märta medicin. Undrar förresten om det finns någon häst som blir sjuk eller halt så mycket som hon, oturshäst. Hon kommer snart vara immun mot all medicin som man kan ge. Fast frisk kanske!

Efter stallet så åkte jag och handlade, nu borde jag inte behöva handla på ett par dagar trots att jag är totalt värdelös på att förbereda för vad jag ska äta några dagar framöver. Övning ger färdighet... Diskade och lagade mat när jag kom hem, och när jag ätit och diskat en gång till så tog jag fram matteboken. Nu kan man lugnt säga att det typ står stilla i huvudet på mig.

I övrigt så har veckan inte börjat speciellt bra. En riktigt skitolycka hände på jobbet i måndags. Vi hade åkt upp på lunch, jag och Magnus gick ut och hängde in hjälmarna och när vi skulle hoppa in i bussen igen så satte han handen i min dörr medans han hoppade in där bak och jag drämde igen min dörr. PÅ HANS HAND! Dörren gick helt igen... Innan jag kopplade att det hade hänt så hann en sena gå av i hans långfinger. Usch! Har fortfarande ångest över det, trots att det inte var mitt fel. Det var ju faktiskt ganska klantigt av honom att hålla i sig i min dörrkant istället för i handtaget på insidan vid hans dörr. Men det var ju jag som drog igen dörren... Men men, gjort är gjort och det är ju jävligt surt för honom att det blev som det blev.

Har inte hört något om  min kära telefon som då är på lagning igen. Nu har den varit inlämnad i en vecka, den har kommit fram till verkstaden men de har inte tittat på den än. Typiskt. Undrar hur länge jag får vänta den här gången, och undrar om jag får någon kompensation för att den var mera trasig när jag fick tillbaka den än när jag lämnade in den första gången.

Svenskakursen började igår. Det var faktiskt riktigt roligt, det märks att jag börjar bli sugen på att plugga ordentligt nu. Jag tror att det här är en rolig kurs som är väldigt bra att ha. Framförallt så är nog boken vi använder oss av väldigt bra, speciellt för mig som tänkte skriva högskoleprovet lite bättre än förut.

Stina ska snart kollas igen. Jag tror inte att hon är helt bra, tycker inte riktigt att det känns som det, eller ser ut som det när jag longerar. Tror att John kommer tillbaka nästa vecka någon dag. Väntar på domen...

På lördag är det kräftskiva med jobbet. Har bara dåliga erfarenheter från att ha jobbat på krogen med alldeles för mycket folk som kommit från kräftskivor och varit klappfulla och härjat för att sedan gå och kräkas upp alla äckliga skaldjur i något hörn. Hoppas att det här blir trevligare!

Inga kommentarer: