2010-08-08

Music - what feelings sounds like

Längtar så tills jag ska få flytta. Det är mindre än en månad kvar, och med tanke på hur fort tiden går så är det sjukt snart. Jag tror att det kommer att bli grymt bra med. Har köpt en ny soffa och jagar efter ett passande matbord.

Har suttit och letat efter väggtexter nu med. Det är så grymt snyggt, men tror kanske att det inte går för att tapeten kan gå sönder. Inte helt nöjd, men man kanske kan sätta dem på garderoben. Har ju lite andra planer också, istället för vanliga hederliga tavlor. Vi får se var det slutar, men om verkligheten blir i närheten av min vision kommer det bli oslagbart.

Har shoppat loss i helgen också. Det är knappt så att jag törs berätta det. Har nog inte spenderat så här mycket pengar som sista veckan någonsin förut. Kanske. Var i alla fall på skopunkten igår och hittade massa fina skor, så jag kunde inte nöja mig med tre par. Resten kan ni räkna ut själva. Plus att jag föll för ett gammalt motstånd också. Jag köpte ett par foppatofflor. Jag som aldrig skulle ha ett par foppatofflor. Men jag ger mig, har insett att det kan vara sjukt bra att ha.

Jag ger mig vad det gäller Kent också.

Igår hade jag ett par nya skor på mig på kvällen, Sanna och jag tog oss en hederlig liten krogrunda. När vi kom hem igen så såg jag att klacken lossnat på bägge skorna. Inte alls bra, så jag gick tillbaka idag och fick ett par nya. Sen passade jag på att gå in och kolla på lite kläder också, vilket resulterade i att jag köpte en kavaj. Jag har verkligen tänkt att jag behöver någon slags tunn jacka, en kavaj är perfekt. Är riktigt nöjd, vet inte riktigt om det är jag men det känns bra.

När jag ändå var i reklamerartagen så tog jag med mig mp3 och gick in på Coop, hörlurarna har släppt lite. Det är ju drygt ett halvår sedan jag köpte den och två års garanti, så jag tyckte att det borde gå bra. Pratade med en trevlig kille som gick iväg och kom tillbaka en stund senare med beskedet om att garantin inte gällde hörlurarna. Fast jag kunde få ett par nya om jag ville. Det är sådana här saker som gör en glad i själen. Tack.

Här om dagen lämnade jag in telefonen hos Telia med. Den hade spruckit i plasten på ett ställe. De visste inte om det skulle gå på garantin men vi hoppas på det. Tyvärr hade de inga lånetelefoner, men jag tyckte inte att det var något problem eftersom den gamla telefonen fortfarande fungerar. Jag åkte hem, satte i simkortet i den gamla telefonen, "Sätt i rätt simkort", vadå RÄTT simkort?! Hur kan en fyra år gammal telefon vara låst? Jag ska ta med mig den också till Telia och fråga varför det är så, men har inte kommit så långt än, för problemet löste sig tillslut. Trodde att jag skulle kunna låna en telefon av pappa, men den fick vi inte igång, jag fick däremot låna en laddare av gamla modellen, så att jag kunde prova om min gammelgamla telefon fungerade. Den har inte varit igång på över fyra år. Jag satte i laddaren, den började lysa rött men gick inte att starta. Morgonen efter så startade den som ingenting hade hänt. Hur coolt som helst, tror den är ca 7 år gammal... Joysticken fungerar inte men annars är den precis som den ska. Jag har börjat komma på de gamla knepen som jag lärde mig för att inte behöva joysticken också. Nästan lite kult.

Skönt att skriva av sig lite...har inte blivit så mycket av det på ett tag. Och inte blir det speciellt intressant heller. Har lärt mig att man måste hålla det intressanta  för sig själv, och kanske de som är närmast.

1 kommentar:

Gissa vem? sa...

Så om en månad kan jag kanske få tillbaka mitt nattduksbord? :P