2010-08-13

Fredag den trettonde.

Jag har köpt en mattebok. Nu är jag redo för skolstart igen, ska ju läsa Matte D och Svenska C i höst om allt går som det ska. Det kommer att bli en lång och tuff höst, har ju dessutom en liten 2 årshingst som ska utbildas och visas på rådgivande bedömning. Tror ni man lura höstdepressionen med tusen saker att göra och sömnbrist? Förra året gick det sådär, men i år känns allt så mycket lättare. Livet leker ju för sjutton!

Trodde på den här helgen, vet inte var det kommer sluta, det är ju bara fredagkväll än så länge. Sitter här och laddar inför imorgon. Stina och jag ska till Hedemora och hoppa, en av förra årets bästa tävlingar, helt klart. En grymt fin gräsbana, fina hinder och bra banor. Hoppas på det i år med, och att vi kan sköta oss. Men det ska vi kunna. Får dock åka själv, men jag tror inte ens att det stör mig. Jag behöver inte fundera på filmkameran, den får stanna hemma. Det blir bara jag och pärlan, det har ju gått bra förut när vi åkt själva, ta bara Vingåker för ett år sedan ungefär...
   Idag var vi vid Lindhstallet och tränade dressyr för Lollo, Stina gick helt okej. Det bästa var att jag kom till insikt om att alla mina problem, kanske inte riktigt alla, men många, handlar om att jag är för klen i min vänstersida, speciellt i mitt vänstra ben. Garanterat därför jag fått ont när jag sprungit med. Nu jäklar ska det bli ordning!

Billy är här och håller mig sällskap, eller ja, jag håller honom sällskap snarare. Sanna jobbar, men hon kommer och hämtar honom inatt när hon slutar. Resten av familjen är i Grekland, och ensam liten hund i stort hus går inte ihop sig. Här är han ganska lättsällskapad, fint ord jag fick till där då. Nu ligger han och vilar på stolen bredvid mig, lite besviken för att han inte får vara på bordet. Fick syn på sin egen spegelbild i fönstret, dit tänkte han att han skulle gå.

Min jakt efter matbord går sådär...när jag väl hittar ett bord som jag kan tänka mig så är det sålt. Måste jaga mera! Har i alla fall hittat en dammsugare nu. Carro har precis en sådan som jag vill ha, men den passar inte hennes golv så hon kan inte använda den. Synd...

Dags att gå ut en kortis med hunden, sedan blir det sova.

Inga kommentarer: