2010-11-26

En månad före julafton var det.

Det var en jävla förkylning att bete sig. Men när den väl försvinner så borde den försvinna ordentligt nu när den väl har brutit ut. Gått och varit småförkyld mer eller mindre hela hösten. Kände att det var något på g före vi åkte till London, var lite orolig för flygresan, ogillar lock för örat... Det gick okej på vägen dit, och hur bra som helst på vägen hem. Då var jag helt övertygad om att Londonluften hade dödat det som verkat vara en förkylning. Kände inte alls av det på ett par dagar.
   I måndags var jag, Sanna, Helena och Karro på bio. Kände att jag började få ont i halsen efter en stund. Sen gick det fort, blev bara värre och värre. När jag kom hem så hade jag feberfrossa och mådde riktigt dåligt. Natten mellan tisdag och onsdag kunde jag knappt sova alls, men hela tiden har jag känt mig okej på mornarna så har inte stannat hemma från jobbet. Dumt eller inte, jag vet inte. Har försökt att inte anstränga mig så hårt och vila när jag är hemma. Det har blivit mycket bättre nu så det verkar ju funka. Nu är det mest min röst som inte riktigt är som den ska...

London då, det var hur bra som helst. Hotellet var rätt sunkigt men fullt dugligt, vi skulle ju bara sova där och det var precis så det blev, och knapp det för min del. Jag passade ju på att hälsa på Sanna Selberg och sov hos henne en natt när vi varit ute och checkat in pubarna i Camden. Hon trivdes jättebra och det är inte utan att jag blir avundsjuk. Blir sjukt sugen på att dra iväg någonstans och jobba eller bara vara, men det funkar ju inte riktigt som det är nu. Får väl se vad som händer helt enkelt...
   Vi såg allt som man ska se, Big Ben, Houses of Parliament, Buckingham Palace, Hyde Park, Piccadilly Circus, Oxford Circus, Carnaby Street, Harrods, Baker Street, London Eye, dubbeldäckare och telefonkiosker! Solen var framme en hel dag, och det regnade bara några timmar en eftermiddag så vädret var verkligen på våran sida. Tror att jag har fastnat lite för London, jag kommer garanterat åka tillbaka. När jag tänker tillbaka på de olika ställena så känns det rätt hemtamt... Märkligt!

Vad gör man på tuben?

Jag och Sanna inför en härlig kväll i Camden.

Houses of Parliament och Big Ben ifrån London Eye.
(Ja, jag tog den suddigaste bilden jag hittade...)


Bion vi såg i måndags var den nya Harry Potter. Jag är långt ifrån frälst. Jag har nog bara läst de fem första böckerna, vilka jag i och för sig tyckt varit jäkligt bra. Men man målar upp sådana otroliga bilder själv så det blir svårt att se det på film. Jag har sett någon av de tidigare filmerna men var inte alls imponerad, så var det med den här också. Helt okej, men inte alls min grej. Finns några andra filmer som lockar på bio nu, bland annat den om Cornelis.

Livemusik har det varit också. Trotsade min elaka förkylning och gick till Ritz i onsdags, Daniel Adams-Ray stod på scen och det får man bara inte missa! Hans första spelning som soloartist, han gjorde den storslagen. Så grymt bra, jag är helt såld. Nästa onsdag står Rasmus Seebach på samma scen, det tänker jag heller inte missa. Det kommer väcka minnen, bara tanken gör det...

Kärlek.


Jag har fått en fast tjänst i gruvan! Från och med första januari så kommer jag att vara Recallare på riktigt. Jag och Lena fick de två tjänsterna som var ute, grymt skönt. Jäkligt kul att det var hon som fick den andra med.

Stina var jäkligt bra, sen lyckades hon sträcka sig i ryggen på något märkligt sätt så nu har hon fått vintervila. Koko har behandlat henne en gång så nu ska det vara bra, men John kommer imorn så han får också titta. Då ser han ju hur hon ser ut i benen och allt som han behandlade för i somras. Hoppas att hon är frisk nu! Det har ju verkligen känts bra i alla fall!

Imorgon är det också dags för julbord med gruvan, på Strike, så det blir bowling också! Gick ju bra för mig sist jag var iväg, men vi får väl se. Nu har jag ju lite mera press på mig, men ska verkligen göra mitt bästa.


Du var aldrig i närheten av att förstå mig, ingen är, men kanske minst du. Det blev ju bra ändå. Ibland önskar jag att du visste, bara för att smaka på trumfen, men va fan, jag bjuder på den.

Inga kommentarer: